پورشه ۹۱۱ تارگا ۴ و ۴S رونمایی شدند؛ ترکیبی ناب از جذابیت و هیجان | شرکت لیزینگ ایران خودرو

نسل هشتم پورشه ۹۱۱ در نوامبر ۲۰۱۸ رونمایی شده و از آن تاریخ تاکنون خودروساز آلمانی نسخه‌های کاررا، کاررا ۴، کاررا S، کاررا ۴S و توربو S از این خودروی اسپرت محبوب را معرفی کرده است. حال نوبت به دو نسخه جدید تارگا ۴ و تارگا ۴S رسیده تا با معرفی آنها خانواده ۹۱۱ متنوع‌تر از قبل شود.

هر دو نسخه تارگا ۴ و تارگا ۴S نیروی خود را از موتور ۳ لیتری شش سیلندر توئین توربو دریافت می‌کنند. در تارگا ۴ این موتور به‌گونه‌ای تنظیم شده که توانایی تولید ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را داشته باشد. در تارگا ۴S خروجی موتور مذکور ارتقا پیدا کرده و به ۴۴۴ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن‌متر گشتاور افزایش یافته است.

پورشه 911 تارگا

به گفته پورشه ۹۱۱ تارگا ۴ صفر تا صد را در عرض ۴٫۲ ثانیه محقق نموده و قادر است در مسیر مستقیم نهایت سرعت ۲۸۹ کیلومتر در ساعت را ثبت کند. در مقابل تارگا ۴S برای رسیدن به صد کیلومتر در ساعت نیازمند ۳٫۶ ثانیه زمان است و می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۰۴ کیلومتر در ساعت برسد.

نسخه‌های تارگا دارای سقف متحرک هستند. پورشه می‌گوید در نسل جدید باز و بسته شدن سیستم سقف اتوماتیک ۱۹ ثانیه زمان می‌برد. برخلاف نسخه کانورتیبل یا کابریوله که قسمت کابین کاملا باز می‌شود، در مدل‌های تارگا ستون میانی ثابت باقی می‌ماند.

وظیفه انتقال قدرت در هر دو نسخه تارگا ۴ و تارگا ۴S به یک گیربکس هشت سرعته خودکار دوکلاچه PDK محول شده است. این گیربکس در همکاری با سیستم مدیریت چسبندگی پورشه (Porsche Traction Management) که به صورت استاندارد عرضه شده، هر چهار چرخ را از نیروی موتور بهره‌مند می‌سازد. شرکت پورشه امکان سفارش مدل تارگا ۴S با گیربکس هفت سرعته دستی جدید را فراهم کرده است.

اولین مدل تارگا از ۹۱۱ در سال ۱۹۶۵ معرفی شد. تارگا (Targa) از زبان ایتالیایی برگرفته شده و به معنای صفحه یا پلاک است

نورسیده‌های آلمانی به سیستم مدیریت فعال سیستم تعلیق پورشه (Porsche Active Suspension Management) مجهز هستند. این سیستم به طور خودکار میزان نرمی کمک‌فنرها را برای دستیابی به بالاترین سطح راحتی و بهترین هندلینگ در شرایط مختلف تنظیم می‌کند. علاوه‌بر این آنها از سیستم پورشه تورک وکتورینگ پلاس (Porsche Torque Vectoring Plus) با قفل الکترونیکی دیفرانسیل عقب و توزیع متغیر گشتاور سود می‌برند.

تریم‌های مختلف ۹۱۱ تارگا ۴ با رینگ‌های ۱۹ اینچی در جلو و ۲۰ اینچی در عقب به فروش می‌رسند. تریم‌های تارگا ۴S هم روی رینگ‌های جلوی ۲۰ اینچی و رینگ‌های عقب ۲۱ اینچی حرکت می‌کنند.

پورشه برای متوقف کردن ۹۱۱ تارگا ۴ از کالیپرهای ۴ پیستونه و دیسک‌های ۳۳۰ میلی‌متری در هر چهار چرخ استفاده کرده است. در مدل قوی‌تر تارگا ۴S کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب به همراه دیسک‌های ۳۵۰ میلی‌متری وظیفه متوقف‌سازی را بر عهده دارند. ترمز کامپوزیت سرامیک پورشه به عنوان آپشن برای خریداران هر دو مدل قابل سفارش است.

و اما قیمت؛ شرکت پورشه برای مدل تارگا ۴ قیمتی برابر با ۱۱۹,۳۰۰ دلار تعیین کرده است. قیمت مدل هیجان‌انگیزتر تارگا ۴S هم از ۱۳۵,۲۰۰ دلار شروع می‌شود.

  • تاریخ انتشار : 19 May 2020
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :