خبرهای جدید

احیای فروش لیزینگی ایران خودرو با هایما

خبر

طبق تاکیدات مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ایجاد شرایط عرضه خودرو به مشتریان واقعی، با عرضه هایما S5 در روز ششم مهرماه مصادف با اول ربیع الاول، فروش خودرو به صورت اقساطی در شرکت لیزینگ ایران خودرو آغاز می‌شود.

ایکوپرس- مدیرعامل لیزینگ ایران خودرو با اعلام این خبر گفت: به منظور تنظیم بازار و جلوگیری از سودجویی واسطه گران در فرآیند فروش محصولات، گروه صنعتی ایران خودرو برای فروش به صورت لیزینگی اقدام کرده است.

حمید فلاح شعبانی با بیان این که از ششم مهرماه، بخشی از تولیدات روزانه هایما S5 به صورت اقساطی عرضه خواهد شد، گفت: در این طرح فروش هایما S5 با اعطای تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی به متقاضیان واگذار خواهد شد.

وی تصریح کرد: تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی در بازه زمانی سه ساله و با سود ۲۱ درصد بدون کارمزد و در قالب ۹ چک چهار ماهه در نظر گرفته شده است و سند خودرو تا پایان اقساط در رهن شرکت لیزینگ ایران خودرو خواهد بود. شعبانی افزود: مشتریان برای خرید این محصول می توانند با مراجعه به درگاه فروش اینترنتی ایران خودرو یا نمایندگی های مجاز، نسبت به ثبت نام اقدام کنند و پس از اعتبار سنجی، فرآیند دریافت اسناد، ثبت نام نهایی و تحویل خودرو به متقاضی صورت خواهد گرفت. وی با بیان این که متقاضیانی که دارای پلاک فعال خودرو هستند نیز می توانند در فروش های لیزینگ شرکت کنند، بر رعایت موضوع عدم خرید از خودروسازان داخلی ظرف ۱۸ ماهه اخیر تاکید کرد و گفت: جهت رفاه حال مشتریان خودرو تا پایان اقساط سه ساله دارای بیمه و گارانتی خواهد بود. مدیرعامل لیزینگ ایران خودرو به مزایای این روش برای مشتریان اشاره کرد و گفت: در شرایطی ‌که مشتریان امکان تامین اعتبار برای خرید خودرو را نداشته باشند شرکت ایران خودرو در کنار مشتری قرار گرفته و شرایط مطلوبی را برای خرید خودرو بدون واسطه و به صورت اقساطی فراهم می‌کند.

. وی از فروش لیزینگی خودروهای دست دوم در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: این بخش از فروش لیزینگ محدود به محصولات ایران خودرو نبوده و محصولات سایر خودروسازان را نیز در بر می گیرد. شعبانی از آمادگی برای فروش لیزینگ در سایر حوزه های غیر خودرویی از جمله لوازم خانگی خبر داد و گفت: هماهنگی لازم با شرکت نیرومحرکه ایران خودرو برای فروش لیزینگی موتور سیکلت نیز صورت گرفته است. وی تصریح کرد: در طرح های فروش لیزینگی، هماهنگی لازم برای تامین اعتبار صورت خواهد گرفت و دیگر ضرورتی برای مراجعه مشتریان به بانک ها و موسسات مالی وجود ندارد. شعبانی در پایان گفت: هماهنگی برای فروش محصولات سایر خودروسازان از طریق لیزینگ ایران‌خودرو صورت گرفته و در آینده نزدیک نوع محصول و شرایط عرضه آن اعلام خواهد شد.


رکورد تولید سال گذشته در ایران خودرو دیزل شکسته شد

خبر

با برنامه‌ریزی و تلاش‌های صورت گرفته در ایران خودرو دیزل، رکورد تولید سال گذشته این شرکت شکسته شد. ایکوپرس- ایران خودرو دیزل با افزایش ظرفیت‌های تولیدی، توسعه محصولات و عبور از بحران‌های مالی و اقتصادی، تبدیل به سودده‌ترین خودروساز کشور شده است. این شرکت توانسته با ایجاد شرایط پایدار در تولید، خودروهای ناقص را حذف کرده و در شهریورماه، تولید را به صورت کامل و بدون کسری قطعه ادامه دهد. در پی قدردانی مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو بابت به ثمر نشستن تلاش‌های بی‌وقفه مدیران و کارکنان ایران خودرو دیزل، مدیرعامل این شرکت از پیام دلگرم کننده وی قدردانی کرده است. در پیام جواد توسلی مهر به مهدی خطیبی آمده است: در پی پیام دلگرم‌کننده، مشفقانه و توجه ویژه جنابعالی که از ابتدای حضورتان در گروه صنعتی ایران خودرو نسبت به این شرکت داشته‌اید و به مناسبت موفقیت شرکت ایران خودرو دیزل در گذار از دوران رکود و ورشکستگی، اینجانب به‌عنوان مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل و به نیابت از تمامی همکارانم، ضمن تبریک کسب این موفقیت اعلام می‌دارم که دست‌یابی به این مهم، جز با اتحاد، همراهی، درایت و مدیریت جنابعالی و تمامی مدیران ارشد گروه صنعتی ایران خودرو و همت همکاران عزیز در شرکت ایران خودرو دیزل، میسر نشده و استمرار آن جز با حمایت و همدلی همیشگی، امکان‌پذیر نخواهد بود. اینجانب بر این باورم که رونق دوباره تولید و گذار از رکود و خروج از ورشکستگی شرکت ایران خودرو دیزل جز با اعتقاد به آموزه‌های الهی و قرآن کریم در زمینه عبور از شرایط دشوار میسر نمی‌شود و مصداق بارز آن آیه شریفه «اِنّ مَعَ العُسْرِ یسْراً» است. خوش‌بختانه در دوران اخیر و در سایه توجه به منویات مقام معظم رهبری و با تکیه بر کلیدواژه «تولید» به عنوان رمز موفقیت شرکت ایران خودرو دیزل، تمام تلاش مجدانه مجموعه کارکنان و مدیران این گروه صنعتی، علاوه بر افزایش تولید و تنوع محصولات، معطوف به کیفیت و ارتقای سطح رضایتمندی مردم عزیز ایران، به عنوان صاحبان اصلی این صنعت نیز بوده است. ان‌شاءالله با درایت و همراهی جنابعالی، شاهد تداوم موفقیت‌های بیشتر و بیشتر در حوزه‌های مختلف تولید، توسعه محصولات جدید و ارتقای کیفیت محصولات بوده و با حرکت در مسیر سودآوری و دسترسی به پیشرفت‌های دانش بنیان و در راستای شعار «یک گروه یک هدف»، گروه صنعتی ایران خودرو همچون گذشته به عنوان سرآمد صنعت خودرو کشور در آسمان صنعت این مرز و بوم بدرخشد. در خاتمه بر عهد خود با خدا و مردم فهیم کشور پر افتخار ایران می‌مانیم و در سایه توجهات ائمه معصومین علیهم السلام و حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که این روزها با نام اربعین شهادت ایشان مزین شده و تشکر از همه همکاران خود در مجموعه بزرگ و معظم ایران خودرو و به‌خصوص همکاران اینجانب در شرکت ایران خودرو دیزل از شخص جنابعالی به‌خاطر تلاش و همکاری و دلسوزی که نقشی کاملا برجسته در تمام موفقیت‌های کل گروه به‌خصوص ایران خودرو دیزل داشته اید تشکر ویژه‌ای داریم. باشد که نام گروه صنعتی ایران خودرو به‌عنوان نماد پیشرفت صنعتی در اقصا نقاط کشور عزیزمان و در سطح بین الملل بدرخشد، که این مهم کاملا دست یافتنی بوده و رسیدن به قله های پر افتخار پیشرفت و ترقی با وجود حمایت‌های همه دلسوزان و شخص جنابعالی دور از دسترس نخواهد بود. جواد توسلی‌مهر مدیرعامل ایران خودرو دیزل


مرکز نوآوری در شرکت ستاره ایران راه‌اندازی می‌شود

خبر

مدیرعامل شرکت ستاره ایران، از انعقاد تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای ایجاد مرکز نوآوری در این شرکت خبر داد و گفت: برای نخستین بار است که این اقدام در شرکت خودروسازی کشور اجرا شده است. ایکوپرس- سید حمید ادبی، با بیان این‌که مرکز نوآوری در راستای اجرایی کردن فعالیت‌ها، برنامه‌های عملیاتی و اقدامات نوین خدمات پس از فروش ایجاد شده، عنوان کرد: آموزش نیروی انسانی متخصص در حوزه خدمات پس از فروش در سطح استانداردهای بین المللی شرکت مرسدس بنز آلمان، بومی‌سـازی خدمات فوق تخصصی تعمیرات خودروهای مرسدس بنز هیبریدی و برقی، آموزش فناوری‌ها و سیسـتم‌های پیشرفته کمک راننده (ADAS) خودروهای مرسـدس بنز از جمله اقداماتی است که در پی راه‌اندازی این مرکز نوآوری صورت می‌گیرد. وی گفت: ارتقای فرآیندها و روش‌های خدمات پس از فروش، راه اندازی سیستم‌های آموزشی دیجیتال، نمایشگاه و فروشگاه مجازی (virtual showroom) و همچنین ارتقای رضایتمنـدی مشتریان با اسـتفاده از نرم افزارهای کاربردی و فناوری‌های نویـن از جمله برنامه‌های مدنظر در این مرکز نوآوری است. ادبی با بیان این‌که بومی‌سازی برنامه پیشرفته استیکس (مدل پذیرش تا تحویل کمپانی مرسدس بنز آلمان)، زمینه‌سازی لازم برای کسب دانش فنی و حرکت به سمت انتقال فناوری نوین صنعت خودروسازی جهان (خودروهای متصل و خودران) از دیگر برنامه‌های این مرکز به شمار می‌رود، افزود: برنامه‌ریزی حرفه‌ای برای تکمیل زنجیره ارزش کسب و کار و ارتقای فعالیت‌های تجاری بین‌المللی (تولید، بازاریابی، واردات، فروش و خدمات پس از فروش) از دیگر اقدماتی است که در این مرکز با هدف صیانت و ارتقای سطح رضایت مشتریان صورت می‌گیرد. ادبی با تاکید بر این‌که اجرای خدمات پس از فروش در شرکت ستاره ایران از منظر دانش فنی، ابزار و تجهیزات بر اساس دستورالعمل های استاندارد و فوق حرفه‌ای و بین‌المللی شرکت مرسدس بنز صورت می‌گیرد، گفت: از اسفندماه سال ۱۳۹۹ تاکنون برای اخذ گواهی‌نامه این مرکز در تلاش هستیم و در نهایت پس از ارایه مدارک، مستندات، ظرفیت و توانمندی‌های موجود، در پایان مردادماه موفق به اخذ این گواهی‌نامه شدیم. مدیرعامل ستاره ایران با اشاره به ظرفیت‌های اشتغال‌زایی موجود در این مرکز، اظهار کرد: با شروع به کار مرکز نوآوری، دانشجویانی که در زمینه شتاب‌دهنده‌ها و شاخه‌های مرتبط با این حوزه دارای تجربه هستند را جذب خواهیم کرد. ادبی با اشاره به کاهش هزینه‌ای که متعاقب ایجاد این مرکز محقق خواهد شد، تصریح کرد: طبیعتا بازدید مشتریان از نمایشگاه‌های خودرو و قطعات به صورت مجازی و بدون نیاز به حضور فیزیکی، موجب کاهش هزینه خواهد شد و افراد در بازدید مجازی، فرصت و تسلط بیش‌تری خواهند داشت. به گفته وی این بازدید مجازی با استفاده از عینک‌های متاورس و واقعیت مجازی و نیز استفاده از اپلیکیشن‌های تلفن همراه اجرایی خواهد شد. ادبی خاطرنشان کرد: ستاره ایران اولین شرکت خودرویی کشور محسوب می‌شود که از حدود شش ماه قبل کارگروه متاورس را راه‌اندازی کرده است که این اقدام با محوریت ارایه خدمات نوین از طریق سیستم‌های هوشمند متاورس برای مشتریان صورت گرفته است. وی با بیان این‌که معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، شرکت ستاره ایران را واجد شرایط انتقال تجربه و دانش این اقدام نوین به سایر خودروسازان می‌داند، اظهار کرد: به‌این‌ترتیب، با برنامه‌های نوین خدمات پس از فروش خود می‌توانیم نسبت به ارتقای حوزه‌های خدمات پس از فروش خودروسازان داخلی اقدام کنیم.


پیام ویژه خطیبی به مدیران و کارکنان ایران خودرو دیزل

خبر

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پیامی از همت و تلاش مدیرعامل، هیات مدیره و کارکنان ایران‌ خودرو دیزل در مسیر خروج از رکود و بحران‌های متعدد مالی و تولیدی این شرکت تقدیر کرد. ایکوپرس- مهدی خطیبی در این پیام بر استمرار برنامه‌های توسعه ای و پیگیری اهداف کلان تعریف شده در بزرگترین خودروساز تجاری کشور و خاورمیانه تاکید کرده و آورده است: بسم‌الله الرحمن الرحیم برادر عزیزم جناب آقای مهندس جواد توسلی مهر اعضای محترم هیات مدیره همکاران گرانقدرم در گروه ایران خودرو دیزل با سلام ما همه با هم در این روزگار سخت (به‌دلیل محدودیت‌ها و فشارها و حواشی) اما بسیار شیرین (به‌دلیل کسب موفقیت‌های روز افزون و پی در پی) در تلاش هستیم تا گروه صنعتی ایران خودرو نه فقط همچون گذشته بلکه بیش از گذشته‌های پر افتخار خود، چون ستاره‌ای درخشان در آسمان صنعت خودروسازی کشور و ان‌شاءلله طی سال‌های آینده در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی و به عنوان یک خودروساز تمام عیار در سطح جهان بدرخشد. بر هیچ‌کس پوشیده نیست که این اتحاد و هم‌دلی در سطح گروه صنعتی ایران خودرو هر چه بیش‌تر استمرار یابد موفق‌تر می‌شویم و شیطنت بدخواهان نیز بیش‌تر خواهد شد. بر این اساس، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های مجدانه جنابعالی و همکارانتان این نکته را یادآور می‌شوم که در نتیجه مدیریت عالی و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر یکایک مدیران و کارکنان، امروز ایران خودرو دیزل همچون ققنوس از خاکستر خود برخاسته و با حرکت در مسیر سودآوری و ظرفیت‌سازی به سرعت در حال رسیدن به پیشرفت‌های بیش‌تر و تثبیت جایگاه خود به عنوان پرچمدار بازار خودروهای تجاری است. این موفقیت‌ها نشان می‌دهد که مدیریت در گروه صنعتی ایران خودرو بی‌بار و سترون نیست و امروز هر چه بیش‌تر از موفقیت‌های شما بهتر می‌شنوم و می‌بینم به وجد آمده وخوشحال‌تر می‌شوم. تردید نداریم خوب کار کردن نیاز امروز ایران است و باید در این مسیر تمام توان خود را برای دست‌یابی به موفقیت‌های بزرگ‌تر ادامه داد. بنابراین اینجانب با خوب کارکردن و تلاش‌های مستمر شما و شنیدن و دیدن اخبار مثبت و امیدوارکننده درباره ایران‌خودرو دیزل، پس از شکرگزاری به درگاه خداوند متعال بر خود و گروه صنعتی ایران خودرو می‌بالم. اکنون و پس از خروج از بحران‌های متعدد در آن مجموعه، صفر شدن زیان انباشته و توفیقات جدید در حوزه تنوع محصول و صادرات، تقاضا دارم بدون توجه به تمام حاشیه‌سازی‌ها و شایعه‌پراکنی‌های افراد و جریان‌های معلوم الحال با جدیت، استواری و شادابی کامل همچنان در مسیر پیشرفت و ‌تعالی گام بردارید. در عین حال برخود لازم می‌دانم از حمایت‌ها و دلگرمی‌های نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در بازدید اخیر خود از شرکت ایران خودرو دیزل و تمجید آن بزرگواران از توفیقات و توانمندی‌های آن شرکت قدردانی کنم. إِنَّ اللَّهَ مَعَنَا برادر شما مهدی خطیبی


هر ماه یک دستاورد، ضرب‌الاجل خطیبی برای جهش ایران‌خودرو

خبر

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام کرد: در راستای اجرای فرامین هشت‌گانه رییس جمهوری، رشد ۵۱ درصدی تولید کامل در این مجموعه از ابتدای امسال تا ۲۷ شهریورماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته محقق شده است. ایکوپرس- مهدی خطیبی با بیان این‌که از ابتدای امسال تا ۲۷ شهریورماه ۲۸۱ هزار دستگاه خودرو کامل در بخش‌های سواری، نیمه سنگین و سنگین به تولید رسیده، گفت: عبور مستقیم خودرو از خط تولید تا ۲۷ شهریورماه، معادل ۶۱ درصد از کل تولید کامل سال گذشته بوده و در بخش خودروهای نیمه‌سنگین و سنگین نیز، تا پایان شهریورماه کل تولید سال قبل را پشت سر خواهیم گذاشت. خطیبی با اشاره به قراردادهای ۲۵۰۰ دستگاهی اتوبوس و پنج هزار دستگاهی ون با وزارت کشور، توسعه صادرات را از جمله برنامه‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو دانست و گفت: با رونق شکل گرفته در تولید خودروهای سنگین و تجاری، به زودی شاهد تردد آتامان ایران خودرو دیزل در جاده‌های روسیه و کشورهای اروپایی خواهیم بود و در این زمینه توافقات لازم برای صادرات هزار دستگاه از این محصول با طرف روسی شکل گرفته است. وی ارایه خدمات پس از فروش برای بازارهای صادراتی را از صادرات محصول مهم‌تر ارزیابی کرد و گفت: برای کشنده آتامان در کنار قطعات یدکی مورد نیاز، خدمات پس از فروش مناسبی تدارک دیده شده تا به اعتبار ایران خودرو در سایر کشورها لطمه‌ای وارد نشود. خطیبی کسب رتبه یک خدمات پس از فروش برای ایساکو را دستاورد بسیار برجسته گروه صنعتی ایران‌خودرو دانست و گفت: خوش‌بختانه در بخش خدمات توفیقات گروه کم‌تر از تولید نیست و کاملا هماهنگ با تولید پیش می‌رود. وی با اشاره به ورود تعداد خودروهای ناقص گروه به کانال دو هزار دستگاه که به‌زودی وارد کانال هزار دستگاه خواهد شد، دقت در تکمیل خودروهای ناقص را از تولید خودرو مهم‌تر دانست و گفت: تجاری‌سازی هر یک از این خودروها به دو برابر زمان تولید خودرو کامل نیاز دارد تا خودرویی که چند ماه از توقف آن در پارکینگ می‌گذرد، با حفظ شرایط کیفی به دست مشتریان برسد. خطیبی از افزایش روزانه تولید از ابتدای مهرماه به بیش از ۲۸۰۰ دستگاه خبر داد و گفت: با حذف خودروهای ناقص و عبور از شرایط سختی که تبدیل به معضلی ملی شده بود، فرآیند تولید شتاب گرفته و در نیمه دوم سال هدف تولید روزانه ۲۸۰۰ دستگاه خودرو را دنبال می‌کنیم. وی با بیان این‌که عرضه و تحویل خودرو به مشتریان از ابتدای سال تا ۲۷ شهریورماه، نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳۳ درصدی را تجربه کرده، گفت: افزایش عرضه و تامین نیاز مشتریان سبب ایجاد تعادل در بازار خودرو خواهد شد. خطیبی از رده خارج کردن پژو ۴۰۵ و سمند را دستاورد بزرگ ایران خودرو نام برد و گفت: ظرف چند روز آینده، برای همیشه با این دو خودرو خاطره‌ساز خداحافظی خواهیم کرد. وی از آغاز تولید انبوه و افتتاح خط تولید هایما 8S که خودرویی با کیفیت و قیمت رقابتی است، در روزهای آینده خبر داد و گفت: طبق وعده‌ای که داشتیم، هر ماه یک دستاورد در گروه صنعتی ایران‌خودرو را معرفی خواهیم کرد. خطیبی، مراحل تعریف پروژه تا تولید انبوه محصول TF21 را ۱۸ ماه دانست و ضمن بی‌سابقه دانستن این اتفاق مهم، آن را مسیری برای جهانی شدن صنعت خودرو کشور خواند و گفت: بلافاصله پس از تولید انبوه ری‌را، این محصول تولید و روانه بازار خواهد شد. وی ضمن تاکید بر رویکرد صادراتی ایران خودرو برای محصول پروژه TF21، تصریح کرد: به تولید رسیدن این محصول در فاصله زمانی ۱۸ ماهه به معنای عبور ایران خودرو از استانداردهای خودروسازان جهانی است. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، ضمن عذرخواهی بابت بی‌توجهی‌های سال‌های قبل نسبت به کیفیت خودرو، بر عزم شکل گرفته در ایران خودرو برای ارتقای کیفیت محصولات تاکید کرد و گفت: با حذف خودروهای ناقص گام مهمی در ارتقای کیفیت محصولات برداشته ایم، اما تا رسیدن به اهداف مسیر طولانی را در پیش داریم و این تعهد را به مردم و مشتریان می‌دهیم که با تمرکز و توجه بالایی این مسیر را دنبال خواهیم کرد. وی با تاکید بر این‌که کیفیت محصولات هیچ‌گاه مورد تایید و دفاع نبوده، گفت: با نگاه انتقادی که نسبت به مقوله کیفیت داشته‌ و با هدف بهبود شرایط و جلب رضایت مشتریان مدیریت مجموعه را بر عهده گرفته‌ام و در تحقق اهداف تعیین شده نیز از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد. خطیبی راه‌اندازی گواه‌یار امداد خودروهای سنگین و تجاری را گام مهم و دستاوردی ارزشمند در راستای خدمات رسانی به مشتریان خودروهای تجاری گروه صنعتی ایران خودرو خواند و گفت: هم‌زمان شدن این رویداد با ایام اربعین حسینی و ارایه خدمت به مشتریان خودروهای سنگینی که درحال خدمت رسانی به زائران بودند به افتخاری دیگر برای ایران خودرو بدل شد که امیدواریم مورد توجه اباعبدالله الحسین (ع) قرار گیرد. خطیبی یکی از دستاوردهای مهم اخیر را نبود معوقات در تحویل خودرو به مشتریان دانست و گفت: به‌جز در موارد بسیار جزیی و کم، تعهد معوقی نداریم و حتی در برخی موارد خودروها زودتر از موعد به دست مشتریان می رسد. مدیرعامل ایران‌خودرو در پایان گفت: به‌زودی و ‌با اتمام شهریورماه، گزارش شش ماهه عملکرد گروه صنعتی ایران خودرو را به‌ صورت مبسوط به استحضار مردم شریف ایران و مسوولان محترم خواهیم رساند.


تغییر چهره شهرها با ۲۰ فام رنگ متنوع ایران‌خودرو

خبر

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو، از معرفی ۱۱ رنگ جدید برای محصولات خبر داد و گفت: در حال حاضر توانایی تولید و عرضه خودروها با ۲۰ فام رنگ وجود دارد و در آینده ای نزدیک و با ایجاد ساز و کارهای لازم، مشتریان می توانند محصولات مورد نظر خود را در رنگ‌های خاص و متنوع سفارش گذاری کنند. ایکوپرس- محمد شفیعی‌نژاد با اشاره به تعداد و تنوع فام‌های رنگ جدید ایران خودرو، ایجاد تنوع در رنگ محصولات را حاصل مطالعات بازاریابی و تولید براساس سلیقه و ذائقه مشتریان و تغییر چهره و مبلمان شهری دانست و گفت: این ۱۱ فام رنگ جدید شامل رنگ‌های نقره‌ای تیتانیوم، قهوه‌ای کادرو، مشکی آبنوس، سرمه‌ای متالیک، آبی کاسپین، قرمز رژ، آبی اقیانوسی، صورتی، سبز کله غازی، سبز انگور و قهوه‌ای نسکافه‌ای می‌شود. وی با بیان این‌که قابلیت اعمال فام‌های رنگی جدید بر روی تمامی محصولات ایران‌خودرو وجود دارد، اما در مرحله اول و به عنوان نمونه این رنگ‌ها بر روی خودروی ۲۰۷ پانوراما به کار رفته، گفت: تا پیش از این، پاشش رنگ نقره ای تیتانیوم به صورت روتین بر روی تارا صورت می‌گرفت، اما در حال حاضر خودروی پژو ۲۰۷ و در آینده‌ای نزدیک خودروی دنا اتوماتیک نیز با این رنگ تولید و عرضه خواهد شد. معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو با بیان این‌که این خودروساز برنامه‌هایی در خصوص تنوع بخشی به رنگ محصولات تولیدی را در دستور کار دارد، افزود: نسبت خودروهای رنگی موجود در کشور بسیار پایین‌تر از آمار جهانی است واین اقدام در راستای پاسخ به نیاز بخشی از مشتریان و تنوع بخشی به محصولات گروه صنعتی ایران خودرو و تغییر چهره شهرها صورت گرفته است. وی با بیان این‌که ایران خودرو از توانمندی تکنولوژی و ساختار مهندسی و تجهیزاتی بسیار بالایی برخوردار است، اظهار کرد: این خودروساز توانایی تولید و پاشش فام های رنگی مختلف را بر روی انواع خودروها دارد و علاوه بر رنگ های متنوع، قابلیت پاشش و تولید خودروهای دو رنگ نیز در این مجموعه ایجاد شده است و از این پس می توانیم خودروهای دو رنگ را در رنگ‌های متنوع تولید کنیم. شفیعی‌نژاد با اشاره به این‌که در حال حاضر دو محصول پژو ۲۰۶ تیپ سه و تیپ چهار و پژو ۲۰۷ اتوماتیک مجوز تولید به صورت دو رنگ با رنگ‌های متنوع را دریافت کرده‌اند، افزود: به صورت نمونه چند دستگاه تارا با سقف دو رنگ تولید شده و قابلیت تولید انبوه را دارد، اما این اقدام فعلا در دستور کار معاونت فروش و تولید ایران خودرو نیست. معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو با اشاره به دلایل عدم استقبال بالای مشتریان از محصولات با رنگ های متنوع، عنوان کرد: عموما مشتریان نگران این موضوع هستند که در صورت نیاز به ترمیم رنگ خودرو، نتوانند خدمات مدنظر را دریافت کنند و به همین دلیل نیز خرید محصولات با رنگ های خاص عموما مورد اقبال قرار نمی گیرد. وی با اشاره به ارایه خدمات پس از فروش در زمینه رنگ خودرو تاکید کرد: به مشتریان این اطمینان را می‌دهیم که با وجود دستگاه‌های تینت رنگ و بسیار پیشرفته موجود در تعمیرگاه‌های مرکزی ایران خودرو که از رنگ های خاص نیز پشتیبانی می‌کنند، اگر در طول عمر خودرو، نیازی به ترمیم رنگ محصول و استفاده از خدمات پس از فروش در این زمینه به وجود آمد، به خوبی امکان تولید و پاشش رنگ ها بدون ایجاد هرگونه سایه (شید) و دو رنگی، وجود دارد. شفیعی ‌نژاد با بیان این‌که طبق دستور و ابلاغ مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، قرار است ساز و کار فروش محصولات با فام های رنگ متنوع را در سایت‌های فروش ایجاد کنیم، اظهار کرد: هم چنین قرار است نمایشگاه‌هایی در سطح شهر دایر شود تا مشتریان بتوانند در این مراکز رنگ‌های متنوع محصولات ایران خودرو را از نزدیک مشاهده کرده و در صورت تمایل، از طریق سامانه‌های فروش، محصول مورد نظر خود را با رنگ انتخابی سفارش‌گذاری کنند. به گفته وی، قشر جوان کشور و مشتریانی که به دنبال فروش آنی محصولات نیستند، از رنگ‌های جدید استقبال خواهند کرد. معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو افزود: آمادگی کامل داریم تا رنگ‌های مورد نیاز مشتریان را با کیفیت بسیار بالا تولید و عرضه کنیم. محصولات با رنگ‌های جدید و متنوع می توانند چهره شهر و کشور را شاداب کرده و زیبایی بصری ایجاد کنند.