ویتارا ۶۰۰ میلیونی شد؛ تغییرات قیمت خودرو های تولید داخل در بازار تهران [به روز رسانی] - شرکت لیزینگ ایران خودرو

بازار خودرو در شرایطی طی ماه های گذشته دچار نوسانات شدید قیمت شد که دلیل این وضعیت را می ‌توان در بازگشت تحریم ‌های صنعت خودرو از سوی ایالات متحده آمریکا، جست و جو کرد.
علاوه بر تحریم ها، آنچه بیش از همه التهاب بازار خودرو را در پی داشت، بی‌برنامگی سیاست گذاران صنعت خودرو است. کارشناسان این صنعت پیش از آغاز تحریم ها با توجه به نوسانات بازار ارز هشدار داده بودند که در صورت عدم مدیریت صحیح این نوسانات به بازار خودرو کشور نیز نفوذ پیدا می کند.

از طرف دیگر عدم نظارت واحد های مربوطه بر بازار خودرو و توجه نکردن ناظران به قیمت های دل خواه ارائه شده در بازار که گاها هیچ گونه توجیه عقلانی نیز ندارد سبب شد که التهاب بازار خودرو در بالاترین حالت خود طی سال های گذشته باشد.

قیمت خودرو های داخلی ٢٢ مهر ٩٧:قیمت خودرو

قیمت خودرو های داخلی ۷ اسفند ٩٧ [به روز رسانی]

در پی نوسانات نرخ ارز طی چند روز گذشته و نزدیک شدن به ایام عید، بازار خودرو طی روزهای اخیر نوسانات شدیدی را تجربه می کند که البته علیرغم وعده و وعید خودروسازان و وزارت صنعت و معدن و تجارت، به سمت افزایش قیمت ها بوده است. بر این اساس، قیمت اکثر خودروهای شناخته شده در بازار افزایشی چندین میلیون تومانی را تجربه کرده است و به نظر نمی رسد که طرح های فروش فوری محصولات ایران خودرو و سایپا نیز در این زمینه موثر واقع شده باشند. در چنین شرایطی خودروسازان معتقدند که افزایش تیراژ تولید و تحویل خودروهای ثبت نامی به اشباع شدن بازار و کاهش قیمت ها منجر خواهد شد اما واقعیت این است که حداقل در بازار پر التهاب شب عید، کاهش قیمت از سوی فروشندگان بعید به نظر می رسد و خوش‌بینانه ترین پیش بینی می تواند متوقف شدن قیمت ها در سطوح فعلی و تشدید رکود در بازار باشد.

قیمت روز خودرو داخلی در اولین روزهای اردیبهشت ماه [به روز رسانی]
در حالی که قرار بود خودروسازان با فروش فوری محصولاتشان زمینه را برای تعدیل قیمت‌ها در بازار و کاهشی شدن نرخ خودرو فراهم کنند اما عدم عرضه خودرو طی نیمه اول فروردین ماه باعث شد تا قیمت‌ها در بازار روندی صعودی بگیرد. هرچند در روزهای پایانی سال گذشته، فروش فوری خودروسازان باعث شد قیمت‌ها در بازار تا حدی کاهش یابد اما با توجه به اینکه در ابتدای سال جاری عرضه خودرو از سوی خودروسازان کمتر از میزان تقاضا بوده است، قیمت‌ها در بازار روند صعودی پیدا کرده و نسبت به روزهای پایانی سال گذشته بالاتر رفته است.


قیمت روز خودرو های داخلی در هفته اول اردیبهشت ماه [به روز رسانی]
گزارش امروز بازار خودرو از افزایش دو میلیون تومانی قیمت دنا پلاس توربو و افزایش سه میلیون تومانی قیمت پژو پارس اتوماتیک حکایت دارد.
پراید ۱۱۱ با افزایش قیمت نسبت به روز گذشته مواجه شده و با قیمتی حدود ۵۲ میلیون تومان معامله می شود.
پژو ۲۰۷ اتوماتیک نسبت به روز گذشته گرانتر شده و با افزایش نسبی به بهای معامله ای ۱۴۸ میلیون تومان رسیده است.
رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک که روز گذشته با قیمتی حدود ۱۷۸ میلیون تومان به فروش رسیده بود، امروز با قیمتی حدود ۱۸۰ میلیون تومان معامله شده است.


قیمت روز خودرو های داخلی در روزهای آخر اردیبهشت ماه [به روز رسانی]
از حدود یک ماه قبل افزایش قیمت خودرو ها شروع شده و بازار به سمتی رفت که کف قیمت محصولات داخلی از ۵۰ میلیون تومان نیز فراتر رفت. بسیاری امید داشتند که تداوم طرح های فروش فوری ایران خودرو و سایپا بتواند کمی از التهابات بازار کم کند که متاسفانه چنین اتفاقی رخ نداده و قیمت ها با جهش بزرگی همراه شد. سرانجام واحدهای نظارتی دستور دادند که سایت های خرید و فروش خودرو قیمت خودروها را حذف کنند تا بدین واسطه کمی از التهابات بازار کاسته شود.
طی گذشت چند روز از این اقدام پلیس فتا، شاهد کاهش قیمت ۵ تا ۱۰ میلیون تومان برای مدل‌های با داخلی‌ سازی بالا و تا مرز ۳۰ میلیون تومان برای مونتاژی‌ها در بازار آزاد هستیم.
البته تعدادی از کارشناسان معتقدند که این کاهش قیمت اتفاقی بود که دیر یا زود باید رخ می داد چرا که قیمت خودروها به صورت کاذب افزایش یافته و نبود خرید و فروش و افزایش رکود در بازار می بایست منحنی قیمت ها را به سمت نزولی شدن روانه کند. به گفته این کارشناسان بازار خودرو مدت‌هاست حبابی شده و این حباب تحت‌تاثیر عوامل مختلف گاهی بزرگ و گاهی نیز کوچک می‌شود و هیچ بعید نیست چندی دیگر باز هم منحنی قیمت رو به صعود رود.

وانت آریسان ۶۱,۰۰۰,۰۰۰ ۵۱,۵۰۰,۰۰۰
سمند LX ۹۰,۰۰۰,۰۰۰ ۶۶,۷۷۰,۰۰۰
سمند EF7 ۹۵,۰۰۰,۰۰۰ حاشیه بازار
سایپا ۱۱۱ (سفید) ۵۸,۰۰۰,۰۰۰ ۳۹,۶۸۱,۰۰۰
سمند EF7 . دوگانه سوز – کد ۱۶ ۱۰۵,۰۰۰,۰۰۰ حاشیه بازار
سمند سورن ۱۱۳,۰۰۰,۰۰۰ توقف فروش
سمند سورن توربو توقف فروش
دنا (تیپ ۱) ۱۲۴,۰۰۰,۰۰۰ حاشیه بازار
دنا (تیپ ۲) ۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰ ۶۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس ۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰ ۷۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس توربو ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۸۹,۹۰۰,۰۰۰
پژو GLX 405 ۸۵,۰۰۰,۰۰۰ ۶۳,۱۵۸,۰۰۰
پژو GLX 405 دوگانه سوز ۸۹,۰۰۰,۰۰۰ ۶۵,۵۷۸,۰۰۰
پژو SLX 405 ۹۳,۰۰۰,۰۰۰ ۶۷,۸۸۸,۰۰۰
پژو پارس . کد ۲۹ ۱۰۸,۰۰۰,۰۰۰ ۷۸,۳۳۸,۰۰۰
سایپا ۱۳۱ (سفید) ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۳۷,۳۸۱,۰۰۰
پژو پارس . دوگانه سوز ۱۱۴,۰۰۰,۰۰۰ ۵۴,۹۱۴,۰۰۰
سایپا ۱۳۲ (سفید) ۵۲,۳۰۰,۰۰۰ ۳۸,۲۸۱,۰۰۰
سایپا ۱۵۱ ۴۹,۸۰۰,۰۰۰ ۴۰,۲۱۳,۰۰۰
تیبا (رنگ سفید) ۵۷,۵۰۰,۰۰۰ ۴۲,۰۴۳,۰۰۰
تیبا دوگانه‌سوز (سفید) ۶۴,۲۰۰,۰۰۰ ۴۵,۵۴۳,۰۰۰
تیبا ۲ (سفید) ۶۵,۵۰۰,۰۰۰ ۵۰,۳۴۳,۰۰۰
ساینا ۶۴,۵۰۰,۰۰۰ ۵۶,۲۴۳,۰۰۰
پژو پارس اتوماتیک ۱۶۸,۰۰۰,۰۰۰ ۷۶,۷۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ . دنده‌ای (تیپ ۱) ۱۴۷,۰۰۰,۰۰۰ ۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ . اتوماتیک ۱۸۸,۰۰۰,۰۰۰ ۸۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ صندوقدار ۱۹۴,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰۴,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ . تیپ ۲ ۱۰۲,۰۰۰,۰۰۰ ۶۷,۲۸۳,۰۰۰
پژو ۲۰۶ . تیپ ۵ ۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰ ۷۹,۴۱۸,۰۰۰
پژو ۲۰۶ . صندوقدار ۱۲۴,۰۰۰,۰۰۰ ۸۰,۷۵۴,۰۰۰
کوییک دنده‌ای ۷۷,۵۰۰,۰۰۰ ۵۹,۲۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۰۸ ۳۸۴,۰۰۰,۰۰۰ ۱۱۴,۹۹۴,۰۰۰
چانگان CS35 ۲۱۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱۲۷,۰۰۰,۰۰۰
رانا LX ۹۷,۰۰۰,۰۰۰ ۵۱,۳۶۰,۰۰۰
کیا سراتو ۲۰۰۰ – اتوماتیک (آپشنال) ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰
دانگ فنگ H30 Cross (تیپ ۲) ۱۶۳,۰۰۰,۰۰۰ ۷۶,۵۰۰,۰۰۰
رنو ساندرو – اتوماتیک ۲۰۸,۰۰۰,۰۰۰ ۱۱۰,۴۰۰,۰۰۰
لیفان X60 (اتوماتیک) ۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
رنو تندر E2 ۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰ توقف فروش
رنو ساندرو استپ‌وی – اتوماتیک ۲۱۸,۰۰۰,۰۰۰ ۱۲۲,۷۰۰,۰۰۰
برلیانس H320 دنده‌ای ۱٫۶ ۱۳۸,۰۰۰,۰۰۰ ۸۸,۴۰۰,۰۰۰
هایما اس ۵ توربو ( S5 ) ۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳۸,۰۰۰,۰۰۰
هایما اس ۷ توربو ( S7 ) ۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۵۶,۰۰۰,۰۰۰
آریو (دنده ای) ۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰ حاشیه بازار
رنو کپچر ۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰ توقف فروش
سوزوکی ویتارا ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ توقف تولید
  • تاریخ انتشار : 19 May 2019
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :