شورولت کوروت C8 معرفی شد؛ سوپر اسپرتی ارزان قیمت با ساختاری انقلابی - شرکت لیزینگ ایران خودرو

شورولت کوروت را می توان یکی از شاخص ترین و نمادین ترین دستاوردهای تاریخ صنعت خودروسازی ایالات متحده دانست. این خودروی اسپرت از سال ۱۹۵۳ روی خط تولید قرار داشته و از آن زمان تاکنون در هفت نسل راهی خیابان ها شده است.

2014-chevrolet-corvette-c7-all7generations

حدود سه سالی می شود که نسل هشتم کوروت (C8) به یکی از موضوعات اصلی محافل خودرویی تبدیل شده و گاه و بیگاه با انتشار تصاویر جاسوسی، شایعات و گمانه زنی هایی پیرامون آن شکل گرفته است. این مساله سبب شده تا کوروت جدید یکی از مورد انتظارترین خودروهای سال ۲۰۱۹ لقب بگیرد.

همانطور که شورولت قبلا قول داده بود، با فرا رسیدن ۱۸ جولای بالاخره موعد رونمایی از نسل هشتم کوروت فرا رسیده و جدیدترین عضو این تبار پرطرفدار رسما معرفی شد.

acc7d5e3-2020-corvette-c8-3

کوروت C8 یک تفاوت ساختاری بنیادین با پیشینیان خود دارد؛ برخلاف نسل های قبلی که در همه آنها موتور در قسمت جلو قرار داشت، در این نسل موتور به قسمت میانی منتقل شده تا رویای زورا آرکوس-دانتوف (مهندسی که از وی به عنوان مخترع و "پدر کوروت" یاد می شود) پس از چند دهه محقق شود.

bdb0d26c-2020-corvette-c8-stingray-5

همانطور که از روی تصاویر جاسوسی و پروتوتایپ های اخیر مشخص بود، نسل جدید کوروت از طراحی خشن و تهاجمی برخوردار است. در نمای روبرو چراغ های باریک و کشیده، ورودی های هوای بزرگ سپر به همراه اسپویلر کوچک و خطوط تیز روی کاپوت از جمله المان های شاخص هستند.

690b2430-2020-corvette-c8-stingray-41

سبک خشنی که از قسمت دماغه خودرو آغاز شده، به سمت عقب نیز امتداد یافته است. در نمای جانبی شاهد یک شکاف حجیم هستیم. این شکاف برای رساندن هوای تازه به موتور کاربرد دارد.

42f3cf61-2020-corvette-c8-stingray-42

با وجود تغییرات ساختاری زیاد، مهندسین کوروت موفق به حفظ ویژگی سقف جدا شونده شده اند

قسمت عقب کوروت C8 از جایگاه جدید موتور تاثیر پذیرفته است. مثل برخی از همتایان درپوش موتور این خودرو نیز شیشه ای طراحی شده و توری هایی برای تهویه بهتر کار گذاشته شده اند. در بالای موتور هم یک دوربین به چشم می خورد که تصاویر زنده آن از نمای عقب، در اختیار راننده گذاشته می شود.

758b1147-2020-corvette-c8-stingray-58

در نمای عقب، سپر بزرگ و عضلانی کوروت C8 بیش از هر چیزی جلب توجه نموده و حس قدرت را به بیننده القا می کند. دیگر المان های مهم این بخش عبارتند از چراغ های اصلی با طراحی زاویه دار و تیز، چهار خروجی اگزوز، اسپویلر کوچک و دیفیوزر با طرحی ساده.

3ed4b66f-2020-corvette-c8-stingray-35

به گفته شورولت، محفظه ای که در زیر کاپوت جلو تعبیه شده، برای حمل یک چمدان مسافرتی کوچک و کیف لپتاپ مناسب است. این محفظه البته فضای ثانویه بوده و می توان لوازم بزرگ تر را در صندوق عقب قرار داد.

4d9b6b18-2020-corvette-c8-stingray-11

شورولت کوروت به دلیل ذات اسپرت خود ارتفاع بسیار کمی با زمین دارد. این مساله می تواند در شرایطی مثل جاده های ناهموار یا ورود و خروج از پارکینگ مشکل ساز شود. برای مقابله با این مساله شورولت سیستم تعلیق کوروت جدید را به گونه ای طراحی کرده که می توان ارتفاع دماغه را تا ۴۰ میلی متر افزایش داد. جالب اینکه این سیستم به GPS نیز متصل بوده و قادر است به طور خودکار با توجه به داده ها ارتفاع خودرو را تنظیم کند.

b1edf87d-2020-corvette-c8-stingray-1

در کابین شورولت کوروت C8 همه چیز با تمرکز بر راننده طراحی شده و کنسول میانی با ارتفاع زیادش نقش یک حائل بین راننده و سرنشین را ایفا می کند. فرمان دو شاخه این خودروی اسپرت حالتی مربعی شکل داشته و نیمه بالایی آن به گونه ای طراحی شده که دید راننده به نمایشگر دیجیتال ۱۲ اینچی را محدود نکند.

46a4c954-2020-corvette-c8-stingray-8

در سمت چپ فرمان دکمه مخصوص Z وجود دارد که از طریق آن می توان تنظیمات مربوط به عملکرد خودرو را کنترل کرد

ما بین فرمان و بخش میانی داشبورد نمایشگر دیجیتال مربوط به سیستم اینفوتینمنت قرار دارد. هر چند اندازه این نمایشگر اعلام نشده، اما کاملا بزرگ به نظر رسیده و متمایل به سمت راننده طراحی شده است.

8dc65dad-2020-corvette-c8-stingray-12

کوروت C8 به صورت فرمان راست نیز تولید خواهد شد

d3a5e0b7-2020-corvette-c8-stingray-13

در قسمت فوقانی کنسول میانی یک نوار باریک دیده می شود. بر روی این نوار دکمه های متعددی چیده شده اند که برای کنترل امکانات مختلف کاربرد دارند.

e63f9094-2020-corvette-c8-stingray-32

خریداران کوروت C8 در زمان هایی که از غرش موتور V8 خسته شده باشند، می توانند به سراغ سیستم صوتی Bose با ۱۰ اسپیکر رفته و از گوش دادن به موسیقی های مورد علاقه خود لذت ببرند. این سیستم صوتی به صورت استاندارد عرضه شده و امکان سفارش نمونه ۱۴ اسپیکری با پوشش های استیل وجود دارد.

e63f9094-2020-corvette-c8-stingray-32

دیگر ویژگی ها و آپشن های مهم کوروت C8 عبارتند از قطعات تزئینی فیبر کربنی و آلومینیومی، شارژ بی سیم تلفن همراه، سیستم تشخیص صدا و NFC، فرمان گرم شونده، حافظه هر دو صندلی و ضبط کننده داده های مربوط به عملکرد خودرو.

a75cd470-2020-corvette-c8-stingray-26

de699caa-2020-corvette-c8-stingray-16

شورولت سطح بالایی از شخصی سازی را برای C8 در نظر گرفته و مشتریان این خودروی اسپرت خواهند توانست از بین رنگ های متنوع ارایه شده به ترکیب دلخواه خود دست پیدا کنند. همچنین سه نوع صندلی متفاوت نیز برای این خودرو قابل انتخاب هستند، وجه تمایز این صندلی ها نوع پوشش، میزان راحتی و آپشن سرد و گرم شدن است.

e2501c1b-2020-corvette-c8-stingray-20

شورولت کوروت C8 نیروی خود را از موتور ۶٫۲ لیتری V8 LT2 که در بخش میانی نصب شده، دریافت می کند. این موتور توانایی تولید ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. در صورت سفارش پکیچ Z51 Performance قدرت و گشتاور موتور به ترتیب ۵ و ۷ واحد افزایش می یابد.

4e4b49f1-2020-corvette-c8-stingray-61

متاسفانه کوروت ۲۰۲۰ دیگر با گیربکس دستی قابل انتخاب نخواهد بود، چرا که وظیفه انتقال قدرت بر عهده یک جعبه دنده ۸ سرعته دو کلاچه خودکار گذاشته شده است. این جعبه دنده نیروی موتور را به سمت چرخ های محور عقب منتقل می کند.

397e55e1-2020-corvette-c8-stingray-9

در زمان کنونی شورولت از پرداختن کامل به آمار و ارقام خودداری نموده، اما این کمپانی تایید کرده که کوروت Z51 در کمتر از سه ثانیه سرعت خود را به ۶۰ مایل (۹۶ کیلومتر) در ساعت می رساند. این رقم در نوع خود شگفت انگیز است، چرا که کوروت C7 ZR1 مدل ۲۰۱۹ با موتوری بسیار قدرتمندتر شتابی در همین حدود (به طور دقیق ۲٫۸۵ ثانیه) دارد. بد نیست اشاره کنیم موتور ZR1 می تواند ۷۵۵ اسب بخار قدرت و ۹۶۹ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

7087df66-2020-corvette-c8-stingray-22

اگر چه در شورولت کوروت C8 خبری از شاسی مونوکوک فیبر کربنی نیست، اما مهندسین آمریکایی سعی کرده اند با بهره گیری از این ماده مقاوم سبک وزن و آلومینیوم در بخش های دیگر، وزن آن را به ۱۵۳۰ کیلوگرم محدود کنند.

به غیر از این دو ماده، داشبورد و محفظه صندوق های عقب و جلو هم از مواد فوق سبک وزن ساخته شده اند. به گفته شورولت این بخش ها جنسی از یک ماده اشتقاق یافته از فایبرگلس و رزین داشته و آنقدر سبک وزن هستند که روی آب شناور باقی می مانند.

a804a765-2020-corvette-c8-6

شورولت قول داده که C8 2020 از لحاظ دینامیکی در سطح بالایی قرار خواهد داشت، زیرا بهبودهای زیادی در بخش سیستم تعلیق و فرمان رخ داده است. این خودرو به صورت استاندارد با رینگ های ۱۹ و ۲۰ اینچی و همچنین لاستیک های میشلن پایلوت اسپرت ALS به فروش خواهد رسید.

328c2597-2020-corvette-c8-stingray-3

وظیفه متوقف کردن کوروت C8 بر عهده سیستم ترمز ساخت شرکت معروف برمبو گذاشته شده است. این سیستم از دیسک های ۳۲۱ میلی متری در جلو و دیسک های ۳۳۹ میلی متری در عقب بهره می برد.

با سفارش پکیج Z51 Performance شاهد بهبودهایی در کوروت C8 خواهیم بود، از جمله اینکه سیستم تعلیق خصوصیات اسپرت تری به خود گرفته و سیستم خنک کاری ارتقا می یابد؛ همچنین سیستم اگزوز استاندارد جای خود را به نمونه بهتر می دهد.

نسبت بهبود یافته اکسل، استفاده از تایرهای میشلن پایلوت اسپرت ۴S با چسبندگی بهتر و جایگزینی دیسک های ترمز استاندارد با دیسک های بزرگ تر ۳۴۵ و ۳۵۰ میلی متری از دیگر ویژگی های پکیج Z51 Performance به شمار می روند.

ddfe8eb9-2020-corvette-c8-stingray-37

بر اساس برنامه ریزی ها تولید کوروت C8 از اواخر امسال در کارخانه Bowling Green واقع در کنتاکی آغاز خواهد شد. آنطور که شورولت ادعا کرده قیمت مدل پایه از این خودرو پایین تر از ۶۰ هزار دلار خواهد بود. برای مقایسه جالب است بدانید رقبایی مثل پورشه ۹۱۱ کررا S، هوندا NSX و آئودی R8 به ترتیب برابر با ۱۱۵ و ۱۵۹ و ۱۷۲ هزار دلار قیمت دارند.

16a0c826-2020-corvette-c8-7

با توجه به این رقم و عملکردی که در حد مدل های اسپرت و سوپر اسپرت چند صد هزار دلاری است، انتظار می رود شورولت کوروت C8 به موفقیت بالایی دست پیدا کند.

  • تاریخ انتشار : 19 July 2019
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :