مشخصات تکمیلی از پروژه هایما S7 پلاس ایران خودرو اعلام شد - شرکت لیزینگ ایران خودرو

هایما اس ۷ که در ابتدای معرفی از سوی شرکت ایران خودرو، برای کمتر کسی شناخته شده بود، به دلیل قیمت نسبتا مناسب و ارزان و نیز عرضه توسط ایران خودرو، به تدریج توانست تا شک خریداران را کمرنگ نموده و جایگاه خود را در بازار پیدا کند.

در نسخه پایه، عملکرد نسبتا ضعیف ترمز خودرو، به خصوص در کارکردهای پایین که بگذریم، مواردی نظیر شکایت از شتاب متوسط خودرو و گاها خرابی باتری در کارکردهای پایین نیز برای برخی از دارندگان مسئله ساز شده است، واقعیت این است که با توجه به موتور ۲٫۰ لیتری ۱۴۰ اسبی و وزن بالای هایما S7 (نسخه فاقد توربو) شتاب صفر تا صد این خودرو در مدل اتوماتیک چیزی در حدود ۲۰ ثانیه برآورد می شود که به هیچ عنوان رقم مناسبی نیست و هایما S7 را در زمره کُند ترین کراس اوورهای بازار قرار می دهد.

البته ایران خودرو از نیمه دوم سال ۹۶ مدل توربو هایما S7 را با موتور ۱٫۸ لیتری توربو ۱۸۴ اسب بخاری معرفی کرده است که از نظر شتاب گیری شرایط بسیار بهتری دارد و با شتابی در حدود ۱۱ ثانیه، به شکل قابل توجهی از هایما S7 معمولی سریعتر است.

اما مسئله‌ای که نسبت به سایر موارد، از درجه اهمیت بالاتری برخوردار است، مشکل سوختن واشر سرسیلندر در مدل‌ های مجهز به توربوشارژر است که برخی از خریداران به آن دچار شده‌اند.

دلیل فراخوانی که چندی پیش از سوی شرکت ایران خودرو صورت گرفت، طبق آنچه در متن اطلاعیه آن آمده است، به اختصار بازدید سیستم خنک کننده و رفع عیب احتمالی عنوان شده است، اما برخی اظهارنظر های تایید نشده، از وجود نقص در سرسیلندر و نوع واشر استفاده شده حکایت دارد.

هایما S7

طول نامناسب پیچ های سرسیلندر، ضخامت ناکافی واشر سرسیلندر و نزدیکی مجرا های خروجی اگزوز به محل قرارگیری واشر، از جمله دلایل غیر رسمی خراب شدن و سوختن واشر سرسیلندر هایما اس ۷ توربو به شمار می‌ روند.

البته همان طور که بیان نمودیم، این دلایل غیر رسمی بوده و در صورت انتشار جوابیه از سوی شرکت سازنده، قطعا نسبت به انتشار آن، اقدام خواهیم کرد.

همچنین به نظر می رسد که تعداد اندک نمایندگی های سرویس دهنده به خودروهای هایما و کمبود نسبی قطعات یدکی این مدل ها در بازار نیز باعث شده تا در صورت بروز حوادث رانندگی یا نقص فنی، پروسه تعمیرات هایما S7 هزینه ساز شود.

ایران خودرو در زمان عرضه هایما S7 در آذر ماه ۹۶ از استراتژی قیمت گذاری رقابتی برای این محصول استفاده کرد و S7 را با قیمتی مناسب تر از جک S5 اتوماتیک، چری تیگو ۵ و بی وای دی S6 که همگی در محدوده ۱۰۰ میلیون تومان عرضه می شوند با رقمی در حدود ۸۰ میلیون راهی بازار می کند، حتی قیمت گذاری نسخه توربو هایما نیز رقابتی انجام شده و شرکت قیمت اولیه ۹۲ میلیون تومان را برای این کراس اوور ۱۸۴ اسب بخاری تعیین کرده بود، اما این روزها در بازار ازاد قیمت این مدل به حدود ۲۷۳ میلیون تومان رسیده است که از افزایشی بیش از ۲٫۵ برابر حکایت می کند.

این درحالیست که براساس اخرین ابلاغیه ایران خودرو در زمستان گذشته، قیمت مصوب فروش این محصول در حدود ۱۶۰ میلیون تومان اعلام شده است.

هایما S7 پلاس ایران خودرو در راه بازار [به روز رسانی]

ایران خودرو در نظر دارد طی ماه‌های آینده خودروی هایما S7 پلاس را روانه بازار نماید. البته این شرکت هنوز قیمتی برای هایما s7 پلاس اعلام نکرده است اما با توجه به تغییراتی که عمدتا شامل موارد ظاهری و چند تغییر کوچک در فضای داخلی می شود، می توان انتظار افزایش قیمت را برای این محصول داشت.

تغییرات ظاهری این خودرو:

  • تغییر آینه های جانبی (مشابه شدن با هایما S5)
  • یکپارچه شدن لچکی عقب با شیشه های جانبی
  • گِل پخش کن های سپر عقب و گلگیر جلو

تغییرات داخلی نسخه پلاس:

  • داشبورد و رودری های کاملا جدید
  • صندلی جدید چرمی پارچه ای
  • نصب مانیتور بزرگ
  • تاریخ انتشار : 29 July 2019
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :