نسل سوم بی ام و X6 رسما معرفی شد؛ بهبود در عملکرد، عقبگرد در طراحی - شرکت لیزینگ ایران خودرو

بی ام و از نسل سوم SUV کوپه کاملا متفاوت خود یعنی X6 با زبان طراحی جدید و قوای محرکه به روز شده رونمایی کرد تا به رقابت با آئودی Q8 و پورشه کاین کوپه که به تازگی معرفی شده برود. این شاسی بلند با طراحی کوپه مانند خود در کنار نسل چهارم بی ام و X5 و مدل کاملا جدید بی ام و X7 قرار خواهد گرفت تا دیگر تمامی شاسی بلند های بی ام و به روز رسانی شده باشند.

در مرحله اول دو مدل بنزین سوز یعنی xDrive40i و M50i و دو مدل دیزلی یعنی xDrive30d و M50d عرضه خواهند شد.

مدل M50i از موتور ۴٫۴ لیتری V-8 دو توربو با حداکثر قدرت ۵۲۳ اسب بخار و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور نیرو می گیرد و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به تنها ۴٫۳ ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن به صورت الکترونیکی بر روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. مدل xDrive40i نیز از موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر توربوشارژ شده با حداکثر قدرت ۳۳۵ اسب بخار و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور نیرو می گیرد و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به تنها ۵٫۵ ثانیه زمان نیاز دارد.

مدل M50d دیزلی نیز یک واحد V-6 با ۴ توربوشارژر و حداکثر قدرت ۳۹۴ اسب بخار و مدل xDrive30d نیز همان موتور اما با دو توربوشارژر حداکثر قدرت ۲۶۱ اسب بخاری را تولید می کند.

تمامی مدل ها به جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک مبدل گشتاور مجهز هستند. نسل جدید بی ام و X6 همانند دیگر محصولات جدید بی ام و از طراحی انقلابی بی ام و بهره می برد. جلو پنجره عظیم الجثه این خودرو گرچه به بزرگی جلو پنجره به کار رفته در مدل جدید X7 نیستند اما با گوشه های تیز و طراحی زاویه دار چراغ ها ظاهر به نسبت جذابی به این بخش بخشیده اند. گرچه به احتمال بسیار زیاد همچنان توانایی جلب نظر مخاطبان دو آتشه بی ام و را نخواهد داشت. چراغ های مه شکن دایروی شکل که در دو نسل قبل به کار رفته بود به کلی در نسل سوم حذف شده اند و جای خود را به یک نوار LED جدید داده اند. بخش زیرین سپر نیز همانند دیگر محصولات بی ام و کار شده است.

در نمای جانبی نیز شاهد استفاده از خطوط جدید زبان طراحی بی ام و هستیم که حتی تا کوچک ترین محصول این شرکت یعنی نسل جدید سری ۱ به کار رفته است.

سقف شیب دار نیز یکی از دیگر مشخصه های این شاسی بلند کوپه است. طراحی بخش انتهایی نیز شباهت های بسیار زیادی با نسل دوم X4 دارد و تنها بخش های مختلف دارای ابعاد بزرگ تری است. چراغ کشیده شده بر روی درب صندوق که در بخش انتهایی شاید مهمترین مشخصه ظاهری نسل تازه X6 باشد که کنار آمدن با آن چندان ساده نباشد. دو خروجی هوای عمودی در دو طرف سپر عقب که چندان ظاهر جالبی ندارد و خروجی اگزوز دو گانه در دو بخش انتهایی سپر که در هر دو نسل قبلی X6 دیده می شد این بار نیز با طراحی جدید تکرار شده است.

طول کلی خودرو به ۴۹۳۵ میلی متر می رسد که به نسبت نسل قبلی ۲۶ میلی متر طویل تر است. فاصله بین دو محور نیز در حدود ۲۹۷۵ میلی متر است که به اندازه ۴۲ میلی متر بزرگ تر شده است. همچنین پهنا در حدود ۱۵ میلی متر افزایش پیدا کرده و به رقم ۲۰۰۴ میلی متر می رسد. فضای صندوق عقب همان ۵۸۰ لیتر (۶۵ لیتر کمتر از X5) است که با قابلیت خواباندن صندلی ها به صورت ۴۰/۲۰/۲۰ به ۱۵۳۰ لیتر افزایش پیدا می کند.

در داخل اتاق نیز تقریبا با چیز جدیدی مواجه نخواهید شد و پیش از این در محصولات مختلف بی ام و این طراحی مشاهده شده است. دنده کریستالی سری ۸ و X7، صفحه نمایش پشت آمپری کاملا دیجیتال نه چندان با کیفیت که منتقدان بسیار زیادی دارد و صفحه نمایش ۱۲ اینچی مرکزی کنسول که از نظر کیفیت و عملکرد بی ام و را رو سفید می کند. سیستم تعلیق نیز مشابه با نسل جدید X5 است و در جلو از نوع دوبل جناغی و در عقب اتصال چندگانه موسوم به مولتی لینک دارد.

این سیستم تعلیق در کنارآخرین نسل سیستم کنترل فنربندی دینامیک بی ام و و تعلیق قابل تطبیق پیشرفته M که با آنتی رول بار و قابلیت چرخش چرخ های عقب است به صورت یک آپشن اضافه توسط بی ام و عرضه می شود. سیستم تعلیق بادی امکان تغییر ارتفاع خودرو تا ۸۰ میلی متر را به صورت دستی و خودکار فراهم می کند. همچنین بسته آفرود که در مدل های غیر M عرضه می شود تنظیمات دیگری را به این سیستم اضافه می کند.

X6

قیمت مدل xDrive40i از ۶۴٫۳۰۰ دلار در آمریکا آغاز می شود و مدل M50i نیز قیمت پایه برابر ۸۵٫۶۵۰ دلار دارد. همانند دیگر شاسی بلند های بی ام و این مدل نیز در خاک آمریکا و سایت تولیدی اسپارتانبورگ ایالت کارولینای جنوبی تولید خواهد شد.

در اینجا می توانید بررسی اختصاصی دیجیاتو از نسل قبلی بی ام و X6 را مطالعه کنید.

  • تاریخ انتشار : 03 July 2019
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :