اخراج ۵۰ درصد پرسنل پژو سیتروئن و دانگ فنگ در چین؛ روزهای سخت شریک ایران خودرو - شرکت لیزینگ ایران خودرو

بر اساس گزارش رویترز پژو سیتروئن (PSA) و دانگ فنگ قصد دارند با اخراج نیمی از نیروی کار خود تعداد کارمندان خود را به ۴۰۰۰ نفر کاهش دهند. این اتفاق برای کارخانه های مشترک دو کمپانی نیز رخ داده و مجموعه های تولیدی از ۴ به ۲ کاهش خواهد یافت.

این تصمیم پس از آن گرفته شده که روند انقباض بازار خودروی چین تداوم پیدا کرده است. چنانچه پیگیر اخبار صنعت خودرو بوده باشید، احتمالا در جریان هستید که از ابتدای امسال آمار فروش خودروهای نو در پر جمعیت ترین کشور جهان همواره کاهش یافته است.

تاکنون هیچ یک از دو کمپانی واکنشی رسمی به گزارش رویترز نشان نداده و در این باره سکوت اختیار کرده اند. با این حال یکی از سخنگوهای PSA گفته:

ما با شرکای خود سعی می کنیم وضعیت کسب و کار خود را در تمامی ابعاد در چین بهبود ببخشیم.

پیش از این یکی از منابع داخلی خودروساز فرانسوی گفته بود اگر وضعیت بازار چین به همین منوال پیش برود، احتمال خاتمه دادن به همکاری ۲۷ ساله با دانگ فنگ و ترک این کشور وجود خواهد داشت. بد نیست اشاره کنیم دانگ فنگ از سهامداران اصلی گروه PSA محسوب می شود.

ANE_170919790_AR_-1_WVKXRLIQRDOM

پیش بینی می شود در سال ۲۰۱۹ فروش مدل های نو در چین با ۵ درصد افت همراه باشد

بازار خودروی چین که در نوع خود بزرگ ترین در جهان به شمار می رود، سال گذشته برای اولین بار از دهه ۹۰ به این طرف با افت مواجه شد. شواهد و قرائن نشان می دهند در سال ۲۰۱۹ نیز آمار فروش مدل های جدید در این بازار با افت همراه خواهد بود. کارشناسان میزان افت امسال را ۵ درصد پیش بینی می کنند.

چالش های PSA در چین به چهار سال پیش باز می گردد، زمانی که استقبال کم از محصولات این گروه باعث کاهش ۴۰۰ میلیون دلاری ارزش شرکت مشترک با دانگ فنگ (DPCA) شد. طبق آمار، فروش محصولات PSA در سال گذشته تقریبا سه برابر افت کرده و از ۷۳۱ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۴ (بیشترین میزان)، به ۲۵۱,۷۰۰ دستگاه در سال ۲۰۱۸ رسیده است.

پژو 301

طبق تصمیمات اتخاذ شده مجموعه تولیدی Wuhan 1 بسته شده و مجموعه Wuhan 2 به فروش گذاشته می شود. تعداد کارکنان DPCA هم در فاز اول تا پایان سال از ۸ هزار نفر به ۵,۵۰۰ نفر کاهش می یابد. در فاز دوم که تا سه سال آینده اجرا می شود، ۴ هزار نفر از کارکنان حفظ شده و مابقی کار خود را از دست خواهند داد.

94fc373d-psa-dongfeng-drop-two-china-plants-2

حذف مدل هایی که از فروش مناسبی برخوردار نیستند و تمرکز بر تولید مدل های محبوب دیگر تصمیمی است که توسط مدیران PSA اتخاذ شده است. این مدل ها شامل هر دو برند پژو و سیتروئن می شوند.

  • تاریخ انتشار : 16 August 2019
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :