خبرهای صنعت خودرو جهان؛ از برکناری مدیر اجرایی نیسان تا عدم عرضه نسل دوم بی ام و i3 - شرکت لیزینگ ایران خودرو

با اتمام نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۹ فرصت برای مخابره اخبار تکمیلی تر خودروسازان بزرگ جهانی مهیا شده است که در ادامه قصد داریم به چند مورد از آنها بپردازیم با دیجیاتو همراه باشید.

نیسان با وجود معرفی نسل جدید یکی از پر طرفدارترین محصولات خود یعنی نیسان جوک که توجه بسیار زیادی را به خود جلب کرد هفته را با آرامش به پایان نرساند. به نظر می رسد حواشی این خودروساز ژاپنی پس از دستگیری و برکناری مدیرعامل آن یعنی کارلوس گون در سال گذشته به پایان نرسیده و خبر از برکناری هیروتو ساکاوا (Hiroto Saikawa) مدیر اجرایی این شرکت توسط هیئت مدیره نیسان به گوش می رسد. طبق گزارشات منتشر شده ساکاوا دیگر قربانی فساد مالی شرکت نیسان بوده و در حدود ۶۸۰ هزار دلار از سهام نیسان را پس از کسر مالیات به طور غیرقانونی دریافت کرده است.

خبر بعدی مربوط به هموطن نیسان یعنی تویوتا است که از پلت فرم جدید خود با نام GA-B پرده برداری کرده است. قرار است در سال آینده میلادی این پلت فرم در محصولات کوچک تر تویوتا همچون نسل جدید تویوتا یاریس استفاده شود. این شرکت از تعلیق مک فرسون در بخش جلو و تعلیق مولتی لینک یا یک تکه مجهز به میل پیچشی بسته به مدل خودرو در این پلت فرم استفاده کرده است.

پلت فرم جدید تویوتا ویژگی های اسپرتی بیشتری به علت قرار گیری صندلی با ارتفاع پایین، اورهنگ های کوچک و قرار گیری لاستیک ها در دورترین حالت ممکن نسبت به یکدیگر خواهد داشت. این پلت فرم بر پایه پلت فرم ماژولار TNGA ساخته شده است. در حال حاضر تویوتا از پلت فرم GA-K در کمری، RAV4، Kluger و GA-L در لکسوس LC، LS و GA-N در مدل Crown استفاده می کند.

2020-honda-e-prototype

سومین خبر هفته نیز مربوط به یک خودروساز ژاپنی یعنی هونداست که با معرفی مدل نهایی هاچبک برقی خود یعنی هوندا E امید بسیار زیادی به این مدل بسته است تا با فروش ۱۰ هزار دستگاهی در اروپا بتواند میانگین تولید گازهای سمی C02 تمامی محصولات خود را در این قاره به ۹۵ گرم در هر کیلومتر برساند.

طبق قوانین جدید اتحادیه اروپا اگر خودروسازی میانگین تولید C02 محصولات خود را به ۹۵ گرم در هر کیلومتر کاهش ندهد از سال آینده میلادی با جریمه های سنگین مجازات خواهد شد.

به همین دلیل هوندا امید بسیار زیادی به این هاچبک برقی با طراحی مدرن کلاسیک بسته است و اعلام کرده که ۴۰ هزار درخواست خرید برای این مدل دریافت کرده است. هوندا E در دو مدل با موتورهای برقی به قدرت ۱۳۴ و ۱۵۱ اسب بخار نیرو تولید می شود. این خودرو از یک بسته باتری به ظرفیت ۳۵٫۵ kWh و برد حرکتی معادل ۲۲۰ کیلومتر بر اساس سیکل WLTP برخوردار است .

نیسان

آخرین خبر هفتگی نیز به بی ام و و اولین محصول برقی این شرکت یعنی i3 تعلق می گیرد. مدیر فروش و مارکتینگ بی ام و یعنی پیتر نوتا (Pieter Nota) خبر از عدم عرضه نسل دوم i3 داد. او ضمن اشاره به این موضوع که i3 ایده ساخت یک خودرو برقی را در ذهن طراحان بی ام و زنده کرده است اعلام کرد که بی ام و قصد دارد تا مدل های اصلی و محبوب خود را به صورت تمام برقی به مشتریان عرضه کند.

البته i3 طول عمر بیشتری به نسبت دیگر محصولات این شرکت خواهد داشت. اولین بار بی ام و i3 را در سال ۲۰۱۳ عرضه کرده است و هرساله با تغییرات کوچک اما موثر همچون افزایش ظرفیت باتری و قدرت بیشتر این خودرو را روانه بازار ساخت. بی ام و در این مدت توانست ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو برقی به فروش برساند و در آینده نزدیک باید شاهد عرضه شاسی بلند برقی این شرکت با نام ix3 و سدان i4 باشیم.

  • تاریخ انتشار : 22 September 2019
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :