ماجرای عجیب تعمیر خودروهای لوکس ایران در کشورهای همسایه - شرکت لیزینگ ایران خودرو

افزایش ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصدی قیمت لوازم یدکی در یک سال گذشته در کنار کاهش ۵۹ درصدی واردات، می‌تواند رواج لوازم یدکی تقلبی در بازار را توجیه کند. این روز‌ها پیدا کردن لوازم یدکی اصل در بازار دشوار شده است. لوازم یدکی خارجی کم‌یاب و داخلی‌ها گران است. همین مسئله بازار تولیدکنندگان زیرزمینی‌ای را که لوازم یدکی تقلبی تولید می‌کنند داغ کرده است.

از طرف دیگر بسیاری از خودروهای وارداتی در ماه‌های اخیر با کمبود لوازم یدکی روبه‌رو شده‌اند. از طرف دیگر ‏بحث لوازم یدکی تقلبی هم داغ است و همین موضوع باعث سردرگمی کسانی شده که خودرو های خارجی ‏دارند و برای تعمیر آن به دردسر می‌افتند.

لوازم یدکی تقلبی

چون از یک طرف به دلیل تحریم دیگر خبری از ‏واردات لوازم یدکی خارجی نیست و از سوی دیگر بازار پر شده از لوازم تقلبی و قاچاق است.

تعمیرکاران می‌گویند یا ‏قطعات موجود نیست یا تقلبی آنها به بازار آمده و هیچ راه‌حلی برای تشخیص قطعات و لوازم یدکی تقلبی در ‏بازار وجود ندارد و حتی شناسایی قطعه بی‌کیفیت و تقلبی از توان تعمیرکاران نیز خارج شده است.

در حالی عرضه لوازم یدکی تقلبی در بازار زیاد شده که این موضوع می‌تواند خطرات زیادی را برای مصرف کنندگان در پی داشته باشد. علاوه بر ‏این برخی از تعمیرکاران به صاحبان خودروها پیشنهاد می‌دهند اتومبیل‌هایشان را برای تعمیر به کشورهایی ‏مثل گرجستان و ترکیه بفرستند که این کار هم هزینه گزافی دارد.

  • تاریخ انتشار : 17 October 2019
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :