نیو ET7 معرفی شد؛ رقیب چینی تسلا مدل S با برد حرکتی ۱۰۰۰ کیلومتر - شرکت لیزینگ ایران خودرو

کمپانی چینی نیو (NIO) در چهارمین همایش سالانه «Nio Day» از یک سدان الکتریکی با طراحی زیبا و مشخصات فنی فوق‌العاده رونمایی کرد. این سدان سایز متوسط و لوکس ET7 نامگذاری شده و به گفته مدیرعامل کمپانی با رقبایی چون تسلا مدل S، شیائوپنگ P7 و ب‌ام‌و سری ۷ رقابت خواهد داشت.

نیو ET7 در نسخه‌های متفاوتی تولید خواهد شد. نسخه مجهز به باتری ۷۰ کیلووات ساعتی۴۴۸ هزار یوان قیمت‌گذاری شده که معادل تقریبا ۶۹ هزار دلار می‌شود. برای خریداران این نسخه امکان سفارش «سرویس‌های باتری» فراهم شده و در صورت انتخاب آن، ضمن کاهش قیمت اولیه خودرو به ۳۷۸ هزار یوان (حدود ۵۸ هزار دلار)، مشتری باید ماهانه مبلغی برابر با ۹۸۰ یوان (معادل ۱۵۰ دلار) را به عنوان قسط پرداخت کند. خودروساز نوپای چینی می‌گوید ET7 با تکیه بر باتری ۷۰ کیلووات ساعتی قادر است تا ۵۰۰ کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد.

ابعاد ET7 در یک نگاه

اما قوی‌ترین نسخه ET7 با باتری جامد و بسیار حجیم ۱۵۰ کیلووات ساعتی راهی بازار خواهد شد. این نسخه که چگالی انرژی باتری آن ۳۶۰ Wh/kg اعلام شده، با یک بار شارژ خواهد توانست تا ۱۰۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند. اگر این موضوع صحت داشته باشد، باید گفت ET7 از لحاظ برد حرکتی نسخه تمامی رقبا از جمله مدل S را خواهد پیچید!

بد نیست بدانید بیشترین مسافتی که تسلا مدل S می‌تواند بپیماید، حدود ۶۵۰ کیلومتر است.

نیو ادعا می‌کند پیشرانه قوی‌ترین نسخه ET7 قدرتی برابر با ۴۸۰ کیلووات (۶۴۳ اسب بخار) تولید کرده و در عرض تنها ۳٫۹ ثانیه سرعت خودرو را به صد کیلومتر در ساعت می‌رساند.

سدان زیبای نیو ET7 از سنسور لایدار ۱۵۵۰nm با برد ۵۰۰ متری در کنار رادار موج ۵mm سود می‌برد. ۱۲ سنسور اولتراسونیک و سنسورهای بسیار دقیق که مکان اجسام اطراف را مشخص می‌کنند، از دیگر تجهیزات الکترونیکی این خودرو هستند. داده‌های دریافتی از تمام این سنسورها توسط یک پردازنده مرکزی با نام ADAM پردازش می‌شود. نیو مدعی است قدرت پردازشی این پردازنده هفت برابر بیشتر از قدرت پردازشی FSD تسلا بوده و تا سال ۲۰۲۲ فناوری خودران سطح ۴ را به ارمغان خواهد آورد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها ET7 از سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ و ابتدا در دو نسخه مجهز به باتری ۷۰ و ۱۰۰ کیلووات ساعتی به دست مشتریان خواهد رسید. نسخه مجهز به باتری جامد ۱۵۰ کیلووات ساعتی هم احتمالا تا پایان سال آتی وارد بازار نخواهد شد.

نیو ET7

به غیر از معرفی سدان ET7، نیو در همایش سالانه Nio Day از ارتقای ایستگاه‌های تعویض باتری خود نیز خبر داد. به جای انتظار برای شارژ شدن باتری، در این ایستگاه‌ها پک باتری خالی با یک پک دیگر که پر است، به طور خودکار تعویض می‌شود. این شرکت تخمین می‌زند هر ایستگاه توانایی تعویض روزانه ۳۱۲ پک را داشته باشد. اگه همه چیز طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش برود، مجموع ایستگاه‌های تعویض باتری نیو امسال به ۵۰۰ واحد خواهد رسید.

معرفی تکنولوژی Aquila Sensing که در حقیقت یک سیستم کمکی بسیار پیشرفته است، بخش دیگری از مراسم Nio Day را به خود اختصاص داده بود. این تکنولوژی با کمک مجموعه‌ای از دوربین‌های ۱۱ و ۸ مگاپیکسلی می‌تواند سایر خودروهای حاضر در فاصله ۶۸۰ متری و عابرین پیاده در فاصله ۲۲۰ متری را تشخیص دهد. شایان ذکر است تسلا برای این کار از دوربین‌های ۱٫۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

نیو ET7

ناگفته نماند استارتاپ نیو در سال ۲۰۲۰ موفق به فروش ۴۳,۷۲۸ خودرو شده که در مقایسه با سال ۲۰۱۹، این رقم ۱۱۲ درصد رشد کرده است.

  • تاریخ انتشار : 10 January 2021
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :